2012. július 14., szombat

Blogtekergő 1.

Igaz ugyan, hogy a múlt hét előtt legalább négy évig nem írtam a blogba, de ez nem jelenti, hogy ez idő alatt ne tartottam volna szemmel a gasztroblogokat, sok-sok ötletet és remek receptet csenve át belőlük a saját repertoáromba. Most viszont, hogy újraindult a La Revue Rose, gondoltam, hogy időről időre megmutatom, hogy mi finomat főztem mások konyhájából, hátha más is kedvet kap kipróbálni őket.

Ezen a héten Az otthon ízei Neájának pácolt camembertje ihletett meg, ahogy elolvastam a posztot, azzal a lendülettel már mentem is a konyhába sajtot vagdalni, fűszereket válogatni, hagymát karikázni, és tűkön ülve várom a 10 nap leteltét, hogy megkóstolhassam végre. A páchoz én fokhagymát, salottahagymát, lilahagymát, kakukkfüvet, majorannát, rozmaringot, babérlevelet, piros borsot, és olivaolajat használtam.

Aztán a mostanra szerencsére megenyhült, de a múlt hétvégén még javában tomboló kánikulában nagyon vágytam valami üdítő, nem túl édes, de jéghideg nyalánkságra, és pont ebben a lélektani pillanatban bukkantam rá Trinity egyszerű barackos jégkrémére a Zamat és illat blogon. Éppen ez volt az, amit kerestem, volt is itthon barack és joghurt, csak összeturmixoltam á la nature, és már ment is a mélyhűtőbe. Annyira finom, hogy ki fogom próbálni mindenféle gyümölccsel, például bogyósokkal, vagy mondjuk zöldalmával és fahéjjal.
A Mézes finomságok Mézigörljének rozmaringos fehérbabkrémjét meg egyszerűen csak megkívántam úgy képről, olyan ínycsiklandóan festett. Szórul szóra úgy készítettem el, ahogy előírta, és én mondom, sajtos-tökmagos krékeren, egy kis lilahagymával isteni eledel!